Sunday, May 11, 2008

江美琪+張智成-愛情



這是昨天超級星光大道裡Pets和吳正傑合唱的歌...好好聽ㄛ!

看Pets和吳正傑合唱版

On yesterday's One Million Star, Pets and Wu sang this song. I love it, and searched all over for its original version. Wha-la!

Sadly, they didn't pass, and Wu was eliminated. :(
I love Pets! But she became a little weird at the end of the 2nd season, or else she could have gotten first place. Her voice makes goosebumps rise on my arms. :D

愛情

作詞:姚謙/張洪量 作曲:張洪量 

男:(若不是因為愛著你)怎麼會夜深還沒睡意
  每個念頭都關於你我想你 想你 好想你
  (若不是因為愛著你)怎會有不安的情緒
  每個莫名的日子裡我想你 想你 好想你
  愛是折磨人的東西 卻又捨不得這樣放棄
  不停揣測你的心裡 可有我姓名

女:(若不是因為愛著你)怎麼會夜深還沒睡意
  每個念頭都關於你我想你 想你 好想你
  (若不是因為愛著你))怎會有不安的情緒
  每個莫名的日子裡我想你 想你 好想你
  愛是折磨人的東西 卻又捨不得這樣放棄
  不停揣測你的心裡 可有我姓名

合:愛是折磨人的東西 卻又捨不得這樣放棄
  不停揣測你的心裡 可有我姓名
  愛是我唯一的祕密 讓人心碎卻又著迷
  無論是用什麼言語 只會 只會思念你
 (若不是因為愛著你)怎會不經意就嘆息
  有種不完整的心情 愛你 (愛著你)

0 comments: